Okulların Açılması İle İlgili Hikâye Örneği Yazınız.

Uzun bir yaz tatilinin ardından okulların açılmasına çok kısa bir zaman kalmıştı. Tatilde ailemle birlikte güzel vakit geçirmiş, Antalya’daki yazlığımızda da bir güzel eğlenmiştik. Denize girmiş, kumlara boğulmuş, babamla birlikte deniz kıyısında voleybol oynamıştık. Akraba ziyaretleri yapılmış ve dolu dolu güzel bir tatil geçirmiştim ama okulumu da uzun bir aradan sonra özlemeye başlamıştım. Bu yıl dördüncü sınıfa geçmiştim. Arkadaşlarımı ve öğretmenlerimi çok özlemiştim. Okulun açılmasına bir hafta kalmıştı. Bu yıl boyum biraz daha uzadığı için yeni kıyafetler alınması gerekiyordu. Artık küçük bir çocuk değildim. Koskoca dördüncü sınıf öğrencisi olmuştum. Kardeşim Ada ise birinci sınıfa yeni başlayacağı için o da benim gibi çok heyecanlıydı. Ona da yeni kıyafetler alınacak ve ikimizin de kırtasiye ihtiyaçları karşılanacaktı. Ben bunları düşünürken uyuyakalmıştım. Sabah annemin sesi ile uyandım. Hadi Aykut kalk oğlum baban sizi bekliyor bugün alışveriş zamanı dedi. Ben de hemen kalktım ve Elif’i de kaldırdım.

Mutluluktan kahvaltı bile yapmadık ve hemen arabaya koştuk. Babam ve annemle çarşıya gidip okul kıyafetlerimizi aldık. Kırtasiyeden renkli kalemler, defterler, silgiler vb alarak işimizi bitirdik. İşlerimiz bittikten sonra babam bizi yaşadığım şehir olan İstanbul’un kıyısında bir balık lokantasına götürdü ve orada güzel bir balık yedik. Yanında da çok güzel meyve suları vardı. Hepimiz karnımızı doyurduktan sonra eve vardık. Yarın okul açılıyordu.

Heyecanım yine artmaya başlamıştı. Hemen okul kıyafetlerimizi üstümüzde denedik. Annem kıyafetleri ütüleyip bir güzel elbise dolaplarına yerleştirdi. Kardeşim Elif ise yanıma gelip ağabey  birinci sınıfa başlayacağın zaman sen neler hissetmiştin dedi. Ben de ona içimden geçen duyguları anlattım. Önce ailemden ayrılacağım için üzülmüştüm ama daha sonra okula, arkadaşlarıma ve öğretmenlerime alıştım ve artık okuldan eve gelmek istemediğimi söyleyerek onu güldürdüm. O da bu anlattıklarıma çok mutlu oldu ve bana sarıldı. Ben de okulu çok seveceğim ağabey diyerek güldü. Daha sonra yatma vakti geldi ve ikimizde yataklarımıza yattık. Uykumuz bir türlü gelmediği için gece boyunca okul hakkında konuştuk. Sonra kardeşim uyudu ve daha sonra  ben de uyudum.

Sabah saatin alarm sesi ile uyanıp hemen kalktık. Annemin yaptığı sıcak simitlerin kokusu odama geliyordu. Bu güzel kokunun ardından koşarak mutfağa gittim ve hemen simitlere sarıldım. Kaçırır mıydım bu lezzetli muhteşem yiyecekleri. Simidimizi yedik ve çayımı içerek okul yoluna doğru yürümeye başladık. İşte zaman gelmişti ve artık okula gitme vakti, arkadaşlara kavuşma anıydı. Ne güzeldi okula gitmek ve arkadaşlarına, okuluna kavuşmak.